Showing posts with label Besarkan dapur. Show all posts
Showing posts with label Besarkan dapur. Show all posts

Thursday, August 6, 2015

Hillpark 2 Kajang: Kerja Ubahsuai Sebelum Masuk Rumah

25 Sept 2014: Gambar gambar berikut diambil pada tarikh tersebut. Kontraktor dah siapkan kerja mengecat. Bilik anak dara kami pilih warna purple. Saje taknak pilih pink sebab nanti terlalu banyak pink. Yang bilik anak bujang tu warna biru pun ye... macam turquoise pun ye jgk. Takpe, nanti nak pasang wallpaper pulak kt bilik diaorang ni, bagi cantik lagi. Hehehehe.

Bilik atas untuk anak dara.

Bilik atas untuk anak bujang.

Dapur Basah. Dapur belum letak lagi.
Konsep warna dapur kami ialah White/Grey/Black. Gabungan ketiga2 warna untuk menampakkan lagi kemodenannya... Tiles kecik2 kat tempat masak tu beli sendiri kat Jalan Ipoh, kontraktor yang pasangkan. Harga tak ingat la. Area dekat dengan Balai Polis Sentul ada banyak jual jubin.

Sebenarnya area wet kitchen ni adalah extention yang kami buat atas area Tanah belakang rumah, 10'x20'. Dinding asal tu dijadikan kaki untuk island.

Dapur Kering

Dining area.
Area dining pun dah dicat warna Grey. Tapi aku tak puashati dengan cermin besar tu. Masa order nakkan yang saiz penuh menutup dinding tu, bukannya tinggalkan ruang atas, kiri dan kanan macam tu! Nampak pelik kan? So, aku mintak tukar, buat balik macam yang dalam order.

Thursday, November 28, 2013

RENOVATION 4: Tiles, Plaster Ceiling

TARIKH LAWATAN: 25 Mei 2013
 
Luar dah siap cat.

Table top concrete utk wet kitchen.

Tiles dah siap pasang.

Anak aku menangis la plak....

Plaster ceiling in progress.


Family hall buat drop box. Dining area buat L-Box.




RENOVATION 3: EXTEND DAPUR DAN BILIK

TARIKH LAWATAN: 18 Mei 2013
 
 
Posing dalam bilik tambahan.

Nak buat store ok, nak bg maid duduk sini....ok tak?

Wet kitchen. Tabe top belum pasang.

Mr. Bain le tu yg baju putih tu.

Dry kitchen area.

Plaster siling nak mula buat.


 
 
Puas tengok gambar x?

RENOVATION 1: Setakat ini....

TARIKH LAWATAN: 30 April 2013
 
Ini semua adalah gambar-gambar semasa kerja-kerja renovation. Lama dah ambil gambar ni tapi langsung xde buat posting kt blog ni. Selepas memilih beberapa kontraktor dn meneliti quotation, akhirnya kami pilih iConcept. Salesperson nama Mr. Bain. Sebutannya Ben, tapi my wife sebut mcam nama dia Arba'in je.....
Ini pun setelah kami tgk hasil kerja diaorg pada rumah lain.
 
 
Lepas kata on je, terus diaorg buat kerja. Deposit lom bg lagi masa tu.

 
Bilik bawah dipecahkan dinding sebab nak besarkan sikit bilik tu. Kemudian tambah lagi satu bilik kecil muat2 utk jadikan store atau pun untuk org gaji.
 
 

Tingkap kt dapur, dinding dah pecah.

Dinding bahagian bawah tu saje dibiarkan sebab nak dijadikan kaki untuk island. Macam island tapi x terpisah pun. Kira macam peninsular la.... hehehehe. So, ruang dapur yang asal akan dijadikan sebagai dry kitchen manakala yg baru tambah tu jadi wet kitchen.



Kasi habis sampai ke hujung Tanah. Nampak x jiran kitorg suami isteri tu?
  Masa kmai datang tengok ni, kebetulan jiran kami suami isteri pun ada. Nak dijadikan cerita, rupa-rupanya wife saya pernah jumpa dengan jiran si isteri ni sebelum ni. Keciknya dunia......

Tandas kekal ditengah. Kalau nak alihkan bakal menelan belanja yang lebih besar.

Pandangan dari dapur asal yg bakal menjadi dry kitchen.


Dinding bilik bawah dah takde.

Kita tgk lepas ni camne lak progress dia.

KEMBAR JUMPA KLON SENDIRI

Bila mana klon sendiri muncul entah dari mana, maka gunakanlah segala ilmu yang ada untuk hapuskan mereka. Kerana kita hanyalah istimewa...

Lazada Malaysia

POPULAR POSTS